Het Verzekeringsblad: 24 oktober 2002
Sessie 5 op de VB-dag 2002. Presentatie Hans van Ommen, Eurolloyd Verzekeringen.
Wat is dat eigenlijk... Lloyd's of London?
Deze sessie behandelt in vogelvlucht het ontstaan van de Amsterdamse
Assurantiebeurs in 1611, welk voorbeeld in 1688 gevolgd werd door de bezoekers
van de Coffeeshop van ene Edward Lloyd in de Tower Street, London City.
Kan men daar tegen scherpe premie een goed pensioen afsluiten? Of een
financiering met aov-dekking en ww-uitkering?
Wordt dat gedaan door dezelfde verzekeraars die autofabrikanten verzekeren
voor garantie-zaken en aansprakelijkheid?
Welke rol vervult Lloyd's of London? Hoe kan je daar zaken doen en wat
moet je weten voor je eraan begint?
Geldt dan het Nederlandse recht of internationaal recht? Wat zijn de
voordelen van het werken met Lloyd's en wat de nadelen?
Wat kan er fout gaan en hoe voorkom je dat?
Is Lloyd's wel zo'n aantrekkelijke verzekeraar' om mee te werken? is
het eigenlijk wel een verzekeraar?
Wat is het verschil tussen een "Lloyd's London Correspondent"
en een "Lloyd's Agent"?
Waaraan kan je zien dat een polis een "Open Market" polis is
en wat is het verschil tussen zo'n polis en een polis die is afgesloten
door een "Lloyd's London Correspondent" naar plaatselijk recht
?
Hoe komt het dat de schadebehandeling altijd zo slecht is als Lloyd's
de verzekeraar is? Of is dat een fabeltje?
Waarom kiezen vrijwel alle verzekeringsmaatschappijen voor dekking bij
Lloyd's als het gaat om de herverzekering van speciale of bijzondere risico's?
Over de 'members' (leden van syndicaten): is bekend wie zij zijn? Hoe
geheim is dat lidmaatschap van een syndicaat?
En natuurlijk het antwoord op de belangrijkste vraag:
wat kan Lloyd's betekenen voor de klanten van het assurantie intermediair
in Nederland?
Het doel van deze sessie, onderleiding van Eurolloyd-directeur Hans
van Ommen, is om de praktische en toepasbare kennis van het intermediair
te vergroten als het gaat om het zoeken naar alternatieve dekkingen als
Nederlandse verzekeraars hen niet van dienst kunnen zijn.
.
|